Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Rozpatrzenie wniosków do porządku obrad.
3.
Informacja Komendanta Powiatowego Straży Pożarnej mł. bryg. Michała Pokrzywy w sprawie działań związanych z powodzią.
4.
Informacja z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych ujętych w budżecie 2024 roku.
5.
Oświetlenie na terenie miasta – analiza stanu obecnego wraz z przedstawieniem informacji na temat możliwych kierunków modernizacji, wymiany, remontów i bieżącego utrzymania.
6.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami oraz z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w sprawie projektu zmiany uchwały w sprawie zarządzenia inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso w opłacie uzdrowiskowej.
7.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami oraz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przedmiocie projektu uchwały w sprawie określania wysokości stawki opłaty uzdrowiskowej.
8.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami oraz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przedmiocie projektu uchwały w sprawie określania wysokości stawek od nieruchomości na rok 2025.
9.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami oraz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w sprawie projektu uchwały dotyczącej zwolnień z podatku od nieruchomości w 2025 roku.
10.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami oraz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w sprawie projektu uchwały dotyczącej zwolnień z podatku rolnego w 2025 roku.
11.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami oraz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przedmiocie projektu uchwały w sprawie uchwały Rady Miasta Ustroń ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i w mieszkaniach treningowych lub wspomaganych.
12.
Wyniki z przeprowadzonych konsultacji społecznych z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Miasta Ustroń dotyczących programu współpracy Miasta Ustroń z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia z apelem o usunięcie rumowisk i nanosów rzecznych oraz bieżącego, prawidłowego utrzymania wszystkich cieków naturalnych w granicach administracyjnych Miasta Ustroń będących w gospodarowaniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2024.
15.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Ustroń.
16.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso w opłacie uzdrowiskowej.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawki opłaty uzdrowiskowej.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2025.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w 2025 roku.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku rolnego w 2025 roku.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości od osoby fizycznej, położonej w pasie drogi ul. Drozdów.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż udziału w nieruchomości.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w drodze kupna.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i w mieszkaniach treningowych lub wspomaganych.
25.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Miasta Ustroń z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025.
26.
Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustroniu do prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących przyznawania jednorazowego zasiłku powodziowego.
27.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej.
28.
Sprawy bieżące Miasta.
29.
Sprawy bieżące Rady Miasta.
30.
Zakończenie obrad sesji.